Nazwa projektu:
„Rozwój i poprawa jakości i dostępności e-usług publicznych Urzędu Miejskiego w Pniewach” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027.
Zadania, które będą realizowane w ramach projektu:
Zakres rzeczowy projektu obejmuje następujące działania:
Zadanie 1: Rozwój i poprawa jakości i dostępności e-usług publicznych Urzędu Miejskiego w Pniewach poprzez zakup i wdrożenie systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją.
Zadanie 2: Rozwój i poprawa jakości i dostępności e-usług publicznych UM w Pniewach poprzez zakup i wdrożenie systemu Elektronicznego Biura Obsługi Interesanta oraz Gminnego Portalu Podatkowego.
Zadanie 3: Zakup sprzętu wzmacniającego bezpieczeństwo rozwoju e-usług i systemów informacyjnych w Urzędzie Miejskim w Pniewach.
Zadanie 4: Zakup sprzętu wspomagającego bieżącą działalność Urzędu Miejskiego w Pniewach.
Zadanie 5: Koszty informacji i promocji.
Grupy docelowe: mieszkańcy gminy Pniewy oraz osoby posiadające grunt na tym obszarze, przedsiębiorcy, inwestorzy oraz pracownicy Urzędu Miejskiego Pniewy.
Cele projektu:
Głównym celem projektu jest rozwój i poprawa jakości i dostępności e-usług publicznych Urzędu Miejskiego w Pniewach poprzez wdrożenie e-usług związanych z bieżącą działalnością Urzędu w ramach wdrożenia 3 systemów tj. EZD, EBOI i GPP oraz poprawy sprawności jego działania i cyberbezpieczeństwa. Główny cel projektu będzie możliwy do zrealizowania poprzez spełnienie następujących celów szczegółowych:
1. Umożliwienie kompleksowego dokumentowania przebiegu załatwiania i rozstrzygania spraw, poprzez wdrożenie systemu EZD.
2. Ułatwienie Interesantom komunikacji z Urzędem za pośrednictwem internetu, dzięki wdrożeniu min. 17 nowych funkcjonalności w ramach wdrożenia 2 usług publicznych online na 4 poziomie dojrzałości zawartych w systemie EBOI i GPP.
3. Wprowadzenie rozwiązań mających na celu zwiększenie cyberbezpieczeństwa poprzez zakup sprzętu (3 szt.) umożliwiającego tworzenie kopii zapasowych.
4. Przeszkolenie pracowników zarówno z obsługi systemu jak i zwiększenia cyberbezpieczeństwa.
5. Poprawa jakości bieżącej działalności Urzędu Miejskiego w Pniewach poprzez zakup sprzętu wspomagającego proces obsługi Interesanta.
Efekty projektu:
Realizacja projektu przyczyni się przede wszystkim do usprawnienia pracy całego urzędu oraz sprawniejszego załatwiania swoich urzędowych spraw przez Interesantów, dzięki m in. bezpieczniejszemu i szybszemu obiegu dokumentacji w Urzędzie. Wdrożenie zaplanowanych w ramach zadania systemów dostarczy szereg rozwiązań systemowych ułatwiających korzystanie z elektronicznych usług publicznych, w tym płatność podatków, uiszczanie opłat, dostęp do aktualizowanych informacji itp. Przyczyni się to również do zwiększenia dostępu obywateli i przedsiębiorców do świadczonych przez UM Pniewy usług publicznych. Przyjęte rozwiązania będą miały znaczący wpływ na rozwój gospodarczo – społeczny Gminy ze względu m.in. na ułatwienie załatwienia spraw urzędowych. Projekt przewiduje również zwiększenie cyberbezpieczeństwa sieci UM poprzez zakup sprzętu oraz serwera umożliwiającego przechowywanie kopii zapasowych, wraz z zasilaczem awaryjnym (podtrzymującym zasilanie serwera). Sprzęt ten, pozwoli na bezpieczne przechowywanie dużej ilości danych i ochronę przed ich utratą a także pełną kontrolę nad przepływem danych w sieci.
Zadanie 1 – Liczba wdrożonych systemów EZD – wartość miernika 1
Zadanie 2 – Liczba wdrożonych systemów do realizacji e-usług– wartość miernika 2
Zadanie 3 – Liczba zakupionego sprzętu wzmacniającego bezpieczeństwo systemów- wartość miernika 3
Zadanie 4 – Liczba zakupionego sprzętu wspomagającego bieżącą działalność- wartość miernika 3
Zadanie 5 – Liczba zakupionych materiałów informacyjno – promocyjnych -wartość miernika 3
Całkowita wartość projektu: 316 205,00 zł
Wartość dofinansowania UE: 221 343, 50 zł
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie